Kandungan blog ini lari sikit je dari fakta..kalau rasa loya, jangan muntah di sini..
http://img191.imageshack.us/img191/5630/abandonchilds1.png
5

CIKGU TADIKA AKU CAKAP....

Posted by morriss on 3:47 PM in
lobak tu keras..bila dimasak, masuk dalam air yg panas, terus lobak tu lembut..

telur..cair je kt dalam...bila masuk dalam air panas..terus jadi keras..


consider air panas sebagai masalah..

ada manusia yg bersemangat tinggi..berkeyakinan tinggi..kuat..macam lobak..tapi, bila ditimpa masalah..terus lemah...mudah give up..lose hope..they go in strong, come out weak...



ada juga manusia macam telur..lembut..baik...sensitif...tapi bila ditimpa masalah, mungkin dia dapat mengatasi masalah tersebut..tp dengan cara yg salah..selalu ambil jalan mudah..org mcm ni, sikit demi sedikit akan berubah sifatnya..hati akan jadi keras..full of hatred..


serbuk kopi..bila masuk dalam air panas, air yg jernih tu akan bertukar warna..air panas tu jadi sedap diminum dan mengeluarkan aroma yg menarik..


manusia mcm serbuk kopi tidak akan berubah bila ditimpa masalah..sebaliknya, dia yg akn mengubah masalah tersebut..lagi panas air, lagi sedap rasa kopi tersebut..


masalah beri peluang pada kita utk belajar..we grow in experience..we make something good from difficulties faced.. we make the world around us better..



*Owh..niat sebenar entri ni
nak ajar korang masak gulai lemak
guna lobak, telur dgn kopi...
haishhh..slalu lari tajuk...

5org kentut di sisni:

Post a Comment

Copyright © 2009 ABANDONED CHILDS All rights reserved. Theme by morriss. | Bloggerized by morriss.